داستان پشت پرده آخرین محصول جدید استارباکس – STARBUCKS OLEATO COFFEE
داستان پشت پرده آخرین محصول جدید استارباکس – STARBUCKS OLEATO COFFEE
۱۴۰۳/۰۵/۰۲

حدود چهار ده پیش بود که هوارد شولز مدیر اجرایی استارباکس، برای اولین بار به میلان ایتالیا سفر کرد و بعد از بازدید از اسپرسو بارهای آنجا تصمیم گرفت که قهوه ایتالیایی را وارد کشور آمریکا کند که این امر باعث شد که 11 شعبه استارباکس به 36000 شعبه در تمام دنیا گسترش یابد و روزانه میلیون قهوه بفروش برسد. برای همین کشور ایتالیا همیشه برای استارباکس یک نقطه مهم و حیاتی بوده است. در سال جدید دوباره شولتز و استارباکس بار دیگر به ایتالیا رجوع کردند و معرفی خط جدیدی از قهوه استارباکس با روغن فرابکر سیسیلی –پارتانا– به نام Oleato در ایتالیا نمودند که بعد از آن در کالیرفنیا جنوبی و سپس در چند منطقه منتخب در ژاپن و خاورمیانه عرضه خواهد شد. این خط جدید شامل پنج نوع قهوه است : قهوه لاته، کورتادو، کلد برو، اسپرسو مارتینی و گلدن فوم.

خاستگاه قهوه اولئاتو

شولتز مدیر اجرایی موقت استارباکس سال گذشته به منطقه مدیترانه سفر کرده و با فرهنگ آن منطقه که خوردن یک قاشق روغن زیتون فرابکر است آشنا می‌شود و از ترکیب اسپرسو در کنار روغن زیتون فرابکر لذت بسیاری می‌برد و خیلی زود به فکر امتحان آن در استارباکس می‌افتد. و حاصل آن یک نوشیدنی غیرمنتظره و خوشمزه از نوشیدنی قهوه اتارباکس با روغن فرابکر پارتانا آغشته شده بود.

به گفته شولتز طعم و بافت منحصر بفردی که در هنگام ترزیق روغن زیتون فوق بکر پارتانا به قهوه استارباکس باعث تجربه شگفت انگیزی میشود. در هر نوشیدین قهوه سرد و گرم طعمی غیرمنتظره، مخملی ئ کره‌ای که قهوه را تقویت میکند و به زیبایی بر روی کام باقی می‌ماند حاصل می‌شود.

ساخت نوشیدنی اولئاتو

بعد از کشف شولتز او ایده خود را به تیم توسعه دهنده اصلی اتارباکس در سیاتل داده و تیم توسعه دهنده با آزمایش صدها گونه روغن زیتون فوق بکر، روغن زیتون پارتانا را انتخاب میکنند. سپس با مشورت با یکی از خانواده‌های قدیمی و کشاورزان قدیمی روغن زیتون مشورت نموده تا روش فشرده سازی به روش سرد که به صورت باستانی برای حفظ بیشترین خواص زیتون استفاده میشده است را در روغن زیتون خود استفاده کنند.

سپس تیم توسعه دهنده شروع به تزریق روغن زیتون با برخی نوشیدنی های مورد علاقه مشتریان کردند تا به تجربه جدیدی دست یابند. روغن زیتون را به روش بخارپز کردن و با تکان دادن آن با شیرجو دوسر دم کردند که باعث به دست آمدن یک بافت شبیه شیر کامل شد. سپس انواع ترکیبات عربیکا استارباکس را امتحان نمودند و به دو ترکیب دلخواه را به دست یافتند.

Oleato Caffè Latte

ساده و شیک است و با روست اسپرسو بلوند استارباکس و روغن زیتون فوق بکر پارتانا بخارپز شده با شیر جو دوسر ساخته شده است تا لذیذترین لاته را ایجاد کند.

Oleato Iced Shaken Espresso

بازارهای کشاورزان سیسیل مملو از وفور بادام، پسته، گردو و شاه بلوط است که به صورت محلی رشد می‌کند – این الهام‌بخش طعم آجیل در اسپرسوی اولئاتو آیسد شاکن بود. این نوشیدنی دارای لایه‌هایی از اسپرسو استارباکس بلوند رست، شربت فندق و شیر جو دوسر است که با روغن زیتون و یخ فوق بکر پارتانا مخلوط شده است.

Oleato Golden Foam Cold Brew

فوم سرد خامه ای از سال 2018 به یک ماده تکمیلی مورد علاقه برای نوشیدنی های سرد استارباکس تبدیل شده است – از کارامل نمکی کلاسیک گرفته تا فوم سرد کرم پسته جدید. Oleato Golden Foam Cold Brew با لایه ای از فوم طلایی پوشانده شده است، تزریق ابریشمی از روغن زیتون فوق بکر پارتانا با فوم کرم شیرین وانیلی، که به آرامی در نوشیدنی وارد می شود تا بافتی صاف و در عین حال غنی ایجاد کند.

دیدگاه‌ها
0 از 5

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.