ده نکته برای درست کردن قهوه ی خانگی با کیفیت
ده نکته برای درست کردن قهوه ی خانگی با کیفیت
۱۴۰۳/۰۵/۰۷

با افزایش محبوبت قهوه خانگی بسیاری از قهوه دوستان ترجیح می‌دهند در خانه خود هم قهوه با کیفیتی بنوشند. اما برای داشتن یک فنجان قهوه با کیفیت چه نکاتی باید رعایت شود. در این مقاله به این سوال پاسخ می‌‌دهیم.

چه چیزهایی نیاز خواهید داشت :

  1. قهوه – ترجیحا به صورت دان
  2. آب بهتراست که فیلتر شده باشد
  3. ترازو
  4. ظرف اندازه گیری
  5. قهوه ساز قطره ایی یا فرنجچ پرس
  6. کتری آب
  7. فیلتر قهوه اگر لازم شد
  8. چاشنی برای طعم دهی مانند: شکلات, خامه ,دارچین ,جوز هندی و…
  9. در صورت تمایل کف ساز شیر
  1. مرحله ی اول: شناخت کافی از انواع دانه‌های قهوه
  2. اینکه بدانید چه نوع قهوه ایی را انتخاب کنید بسیار به شما در داشتن فنجان قهوه مورد نظرتون کمک می‌کند.میزان اسیدی بودن، میزان اثر دهی قهوه، طعم و مزه ی آن به ناحیه ایی که رشد و پرورش یافته است بسیار وابسته است.
  3. به عنوان مثال معمولا قهوه هایی که از آفریقا می آید دارای اسیدیته بالا و طعم های میوه ای دارند  و قهوه ایی که از آمریکای جنوبی می آیند اسیدیته کمتردارند وطعم های شکلاتی و کاراملی دارند و بیشتر مدیوم رست استفاده می‌شوند.
  4. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید با قهوه ی کلمبیا مولینانمیتوانید شروع خوبی داشته باشید.
  5.  
  6. قدم دوم: قهوه را بصورت دان بخرید.
  7. در خرید قهوه، دست و دلبازی به خرج بدهید. اگر قهوه ی خوبمیخواهید باید از دانه های قهوه ی باکیفیت استفاده کنید همچنان می‌توانید در خانه با خرید دانه های قهوه و آسیاب کردن دانه ها به دست خودتان طعم و مزه فنجان قهوه خودتان را بیش از پیش ارتقا دهید زیرا در مقایسه با قهوه های آسیاب شده دان قهوه  تازه تر و دارای مزه و طعم بهتری برخوردار هستند.
  8.  
  9.  
  10. قدم سوم:  استفاده از ترازو تایمر دار برای دم‌آوری
  11. اندازه گیری امر بسیار مهمی است باید بدانید از چه میزان قهوه برای یک فنجان قهوه استفاده کنید که بدون عیب و نقص باشد.
  12. داشتن و استفاده از ترازو مخصوصا دارای تایمرداشتن قهوه خوشمزه و بی نقص بسیار کمک  می‌کند.
  13. قدم چهارم: آسیاب کردن به مقدار قهوه‌ای که نیاز دارید.
  14. باید بدانید که تمام دانه های قهوه را یکجا آسیاب نکنید و قهوه تان را تا جای ممکن تازه نگه دارید و فقط در هنگام مصرف ازآن استفاده کنید.
  15. قدم پنجم: نگه‌داری دان قهوه در محفظه‌ی سرامیکی
  16. اگر بسته ی قهوه باز شده باشد باید در محفظه ایی که در برابر آفتاب ازش محافظت می‌شود نگهداری شود و در ظرف تیره یا محفظه‌ایی سرامیکی نگه داری کنید زیرا  کمک به تازه نگه داشتن دان قهوه می‌کند و باعث میشود قهوه تان طعم و مزه خودش را به علت اکسید شدن با هوا از دست ندهد. رطوبت نیز اگر وارد ظرف نگه‌داری قهوه  بشود میتواند باعث جذب اتوسط دان قهوه شود که  طعم قهوه را عوض خواهد کرد.
  17.  
  18.  
  19. قدم ششم: بهتر است که از  آب فیلتر شده برای قهوه خود استفاده کنید
  20. وقتی به مرحله ی دم کشی قهوه میرسید آب بسیار اهمیت دارد و توصیه میشود آب فیلتر شده را در پارچی در داخل یخچال نگه دارید و قهوه را در حرارت بین 95 تا 121 سانتی گراد با آب فیلتر شده دم کنید.
  21. قدم هفتم: روش های دم‌آوری قهوه خانگی
  22. تمام روش های دم کشی مانند هم نیستند و باید با توجه به روش زندگی تون و نوع و طعم دانه ها بهترین روش را انتخاب کنید.اگر فنجان قهوه ایی ملایم میخواهید دستگاه قهوه ساز قطره ایی بهترین گزینه است.همچنان استفاده از فرنچ پرس یک روش ساده و سریع  است که یک فنجان قهوه ی بی نقص و با کیفیت را می‌تواند به شما بدهد.اگر از هر روشی استفاده میکنید مرحله آسیاب قهوه در آخرین مرحله ار آماده‌سازی قرار دهید تا بیشترین طعم و مزه را استخزاج کنید.
  23. قدم هشتم : تمیزکردن مرتب آسیاب قهوه.
  24. دانه های قهوه حاوی روغن هستند اگر ظرف قهوه را نشورید روغن در داخل ظرف میماند و دفعه بعد که بخواهید قهوه را دم کنید روغن باقی مانده در داخل قهوه ساز در طعم و مزه  تاثیر منفی خواهد گذاشت برای همین بهتر است در خانه هر از چند گاهی دستگاه قهوه تان را تمییز کنید.
  25.  
  26.  
  27. قدم نهم: اضافه کردن طعم و مزه جدید در قهوه
  28. شما میتوانید در خانه بدون استفاده از سیروپ قهوه تان طعم دار کنید با استفاده از تکه های شکلات با دارچین یا جوز هندی میتوانید طعم بی نظیری به قهوه تان بدهید.
  29. قدم دهم:  جوشاندن شیر برای لاته یا کاپوچینو
  30. برای درست کردن قهوه خانگی بسیار راحت می‌توانید شیر را بجوشانید و اگر لاته و کاپاچینو میخواهید درست کنید پیشنهاد می‌شود که از دستگاه کف ساز شیر استفاده کنید
  31.  
  32. قهوه مولینان با به دست آوردن تجربه و بازخورد هزاران مشتریان خود توانسته است با توجه به ذائقه و سلیقه قهوه دوستان ترکیبات متفاوتی را تولید و عرضه کند که میتوانید در اینجاآن ها را مشاهده کنید.
دیدگاه‌ها
0 از 5

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.