قهوه خود را در خانه چطور نگهداری کنیم؟ ۵ نکته برای نگهداری قهوه آسیاب شده
قهوه خود را در خانه چطور نگهداری کنیم؟ ۵ نکته برای نگهداری قهوه آسیاب شده
۱۴۰۳/۰۵/۰۷

بسیاری از قهوه دوستان، روزانه سهمی زیادی از قهوه خودشان را در خانه مصرف می‌کنند و این باعث شده است که بسیاری از تولید کنندگان قهوه به سمت تولید قهوه برای این بازار رو به رشد بروند و برای قهوه‌های خانگی انواع قهوه آسیاب برای روشهای دم‌آوری خانگی از دان‌های مختلف و روش‌های رست مختلف استفاده کنند. درست کردن قهوه در خانه در حین اینکه یک گزینه اقتصادی است، همچنین بدین معنی است که باید توجه بیشتری برای نگهداری قهوه در خانه انجام داد تا قهوه که استفاده میکنیم تازگی خودش را طولانی‌تر حفظ کند.

قهوه آسیاب شده چه مدت تازه می‌ماند؟

قهوه آسیاب شده با سرعت بیشتری نسبت به قهوه دان عطر و طعم خود را از دست می‌دهد بسته به نوع نگهداری بین یک هفته تا یک ماه ممکن است طول بکشد. هر چقدر قهوه در مجاورت هوا و اکسیژن باشد اکسید شدن آن سریعتر اتفاق می‍افتد و این یعنی قهوه خالی از طعم و عطر می‌شود.

قهوه خام یا سبز زمانی که در دستگاه رست قرار می‌گیرد و طی پرسه رست می‌شود از زمانی که رست به پایان می‌رسد، مسابقه با زمان برای از دست دادن طعم و عطر شروع می‌شود. بیشتر تولیدکنندگان قهوه‌ها را در وزنهای کم درون بسته های مخصوص که یک سوپاپ یکطرفه دارند نگهداری می‌کنند این سوپاپ دی‌اکسید‌کربن را از درون بسته به بیرون هدایت میکند و از ورود اکسیژن به داخل جلوگیری می‌کند.

5 نکته برای حفظ قهوه آسیاب شده در خانه 

1.نگهداری قهوه آسیاب در ظرفهای مناسب

اولین نکته برای نگهداری قهوه آسیاب شده در خانه این است که آن را در محفظه‌های با درب هواگیر نگهداری کنید. این کار کمک میکند تا قهوه کمتر با اکسیژن هوا و رطوبت در تماس باشد. قهوه آسیاب شده در مجاورت هوا سریع اکسید می‌شود و عطر و طعم خودش را از دست می‌دهد.

  1. عدم نگهداری پودر قهوه در مجاورت گرما و نور مستقیم

گرما و نور مستقیم دوتا از دشمنان قهوه محسوب می‌شوند. دانه‌های قهوه و یا پودر قهوه در مجاروت آنها سریعا خالی از طعم و مزه می‌شوند و به اصطلاح قهوه استال می‌شود. بنابراین مهم است که قهوه خود را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. بسیاری از ظروف مخصوص پودر قهوه از شیشه کدر یا از قوطی فلزی استفاده میکنند.

  1. آسیاب کردن قهوه درست قبل از استفاده

درست از زمانی که قهوه آسیاب میشود، شروع به از دست دادن عطر و طعم خود می‎‌شود. بنابراین مهم است که درست قبل از استفاده از آن آسیاب کنیم. آسیاب های مختلفی برای مصرف خانگی وجود دارد چه آسیاب‌های دستی و چه آسیاب‌های برقی. اگر هم میخواهید از قهوه پودر استفاده کنید بهتر است قبل از خرید آسیاب کنید تا در بهترین و تازه‌ترین حالت خود باشد.

برای مطالعه بیشتر در مورد چه درجه برای  آسیاب قهوه برای خانه مناسب است می‌توانید اینجا بروید.

  1. قهوه خود را در فریزر یا یخچال قرار ندهید

گذاشتن قهوه در فریزر یا یخچال بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد و باعث می‌شود دان قهوه عطر خود را از دست دهد و دان قهوه ترد و خشک شود. بهترین گزینه برای نگهداری قهوه همانطور که گفته شد در جای خنک و دور از نور مستقیم است.

  1. خرید قهوه در تازه‌ترین حالت ممکن

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک قهوه تازه، خریدن دان‌های تازه رست است. خرید آنلاین از رسترهای محلی یا کافی‌شاپ‌ها گزینه بهتری است تا خرید از مغازه یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای.

اگر امکانش است در مقدار کم خرید کنید تا همیشه قهوه تازه در اختیار داشته باشید.

این نکته هم را رعایت کنید که در هنگام خرید قهوه حتما به تاریخ تولید قهوه دقت کنید. بیشتر رستری‌ها تاریخ تولید قهوه را در روی بسته‌های خود ذکر می‌کنند در صورتی که در فروشگاها فقط به تاریخ مصرف بسنده می‌کنند.

فواید خرید قهوه آسیاب شده

  1. قهوه آسیاب شده نسبت به دان قهوه خیلی راحتر می‌شود نگهداری کرد و جای کمتری می‌گیرد.
  2. سریعتر می‌شود از آن استفاده کرد 
  3. خرید قهوه و درست کردن آن در خانه نسبت به کافه‌ها مقرون به صرف‌تر است. 

خرید قهوه از فروشگاه آنلاین مولینان

اگر به دنبال قهوه تازه رست هستید میتوانید از انواع قهوه های مولینان که در اینجا میتوانید ببینید استفاده کنید. ما در مجموعه مولینان زمانی که شما مشتری عزیز سفارش می‌دهید از قهوه تازه رست همان روز استفاده میکنیم و برای شما ارسال میکنیم.

ما در مجموعه خود انواع دان‌های قهوه و ترکیبات مختلفی برای تمام سلیقه ها  در اختیار شما قرار داده‌ایم تا به راحتی بتوانید عطر و طعم مطلوب خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها
0 از 5

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.