بهترین انتخاب برای یک قهوه خوشمزه با موکاپات کدام است؟
بهترین انتخاب برای یک قهوه خوشمزه با موکاپات کدام است؟
۱۴۰۳/۰۵/۰۷

دستگاه موکاپات

موکاپات یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های فرآوری قهوه است که قهوه‌ای غنی با عطر و طعم دلنشینی ارائه می‌دهد. استفاده همزمان فشار و حرارت، قهوه‌ای را به ما می‌دهد که با روش‌های استاندارد دم‌آوری چکه‌ای مانند فرنچ‌پرس کاملا متفاوت است. ولی هر دان قهوه که ما استفاده کنیم یک نتیجه را در موکاپات به ما نمی‌دهد پس برای رسیدن به بهترین نتیجه خیلی مهم است که چه دان قهوه با چه خصوصیاتی انتخاب کنیم. در این مقاله، ما عمیق‌تر به این مسئله خواهیم پرداخت و به شما بهترین قهوه را برای روش موکاپات معرفی خواهیم کرد.

راهنمای خرید بهترین قهوه برای موکاپات

برای داشتن بهترین نتیجه از دستگاه موکاپات مطمئنا فقط انتخاب قهوه نیست ولی قطعا مهمترین فاکتور است. موارد دیگری مانند تکنیک مناسب، آسیاب قهوه و نکات ظریف که وجود دارد هم موثر است که سعی می‌کنیم در این مقاله به آنها هم بپردازیم. ما در دوبخش به انتخاب بهترین قهوه برای موکاپات می‌پردازیم:

1- انتخاب بهترین نوع رست قهوه

در قدم اول انتخاب پروفایل رست قهوه بر اساس سلیقه شخصی است. نگران نباشید با چند توصیه که اینجا به شما میدهیم به شما کمک خواهد کرد.

مدیوم رست

رست مدیوم قهوه یکی از محبوب ترین گزینه ها برای موکاپات است. به این دلیل که قهوه‌ای خوشمزه و غنی از عطر و طعم خواهید داشت و همچنین اگر به دنبال قهوه‌ای با کافئین نسبتا خوبی هستید نیز گزینه خوبی است.

لایت رست 

اگر به دنبال طعمهای میوه و گل هستید می‌توانید از رست لایت استفاده کنید. رست لایت در مقایسه با رست مدیوم و دارک زمان کمتری را در دستگاه رست قهوه داشته است. به طور کلی لایت رست در مقیاس مقایسه با دیگر روش های رست دان قهوه، سختتر و تلخی کمتری دارد.

دارک رست

قهوه دارک رست، قهوه با نت های قوی است که به همان اندازه که طرفدار دارد به همان اندازه هم مخالف دارد. قهوه که دارک رست هست مدت زمان بیشتری در دستگاه رست است با این کار عطر قهوه که به طور طبیعی شیرین است تبدیل به نت‌های خاک و زمینی می‌شود

نکته کلیدیبه طور معمول قهوه‌های با رست مدیوم و دارک برای موکاپات مناسب‌تر هستند زیرا در این روش از فشار کمی استفاده می‌شود به این صورت که در حین جوشیدن آب، آب داغ به آرامی ظرف را پر می‌کند و سپس پودر قهوه را به سمت بالا محفظه فشار می‌دهد به همین علت ما قهوه شبیه اسپرسو خواهیم داشت ( اگرچه نه با فشاری که در اسپرسو است) برای همین قهوه‌هایی که رست مدیوم و دارک دارند و سختی کمتری دارند معمولا بسیار خوب عمل می‌کنند.

2- انتخاب قهوه مناسب

امروزه انواع قهوه‌های مختلف در اختیار ما قرار دارد انواع دان قهوه تا خواستگاه‌های متنوع، انتخاب قهوه مناسب برای استفاده یک امر مهم و کلیدی است. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم قهوه‌های که در دسته اسپشالتی تعریف شده‌اند کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. این دسته قهوه‌ها در تمامیه مراحل کشت و جمع‌آوری، خشک کردن تا انبارداری در بالاترین کیفیت انجام می‌گیرد. شما میتوانید با مراجعه به سایتهای شرکتهای رست قهوه به دنبال بسته‌های قهوه اسپشیالتی بگردید و تهیه کنید.

3- آسیاب قهوه مناسب برای موکاپات

شاید مهمترین نکته برای داشتن یک قهوه خوشمزه با موکاپات یا هر نوع مدل دیگه انتخاب درست آسیاب است. با رعایت همین نکته به ظاهر ساده تاثیر زیادی در نتیجه خواهید گذاشت و اگر این نکته که در کمترین زمان ممکن قهوه خود را آسیاب کنید را هم اضافه کنید که به حرات می‌توان ادعا کرد که بالاترین عطر و طعم که میشود انتظار داشت را به دست می‌آید.

نکات فنی برای داشتن بهترین قهوه در موکاپات

1- بهترین درجه آسیاب برای موکاپات

آیا درجه آسیاب قهوه در عطر و طعم نهایی تاثیر دارد؟ جواب بله است. تاثیر بسیار زیادی دارد.

بنابراین بهترین درجه آسیاب قهوه برای موکاپات چیست؟ جواب این سوال بستگی دارد که شما قهوه دان می‌خواهید بگیرید یا قهوه آسیاب شده. تین نکته وجود دارد که دان قهوه کیفیت بیشتری نسبت به قهوه آسیاب شده دارد و باید به این مسئله هم توجه کرد که قهوه خودتان را رسترهایی تهیه کنید که قهوه را در تازه‌ترین شکل خودشان عرضه میکنند در اینصورت شما حداقل قهوه‌ای در بالاترین عطر و شاخصهای طعمی دارید.

بهترین درجه قهوه برای موکاپات به طور معمول -زیرا به سختی دان قهوه نیز بستگی دارد- یک مقدار از پودر اسپرسو درشتتر می‌باشد.

2- چند گرم قهوه برای هر وعده استفاده شود

این بستگی به اندازه موکاپات دارد ولی به طور معمول میزان قهوه مصرف شده به اندازه ظرفیت بسکت موکاپات است به این شکل که قهوه را درون بسکت می‌ریزید تا پر شود بدون اینکه فشاری به قهوه وارد شود (برخلاف اسپرسو که حتما باید تمپ شود) 

3- استفاده از موکاپات تمیز

آیا این نکته مهمی است؟ بله به شدت مهم است و در محصول نهایی به شدت تاثیر دارد. خبر خوب این است که لازم نیست خیلی شدید آن را تمیز کنید یا از محصولات پاک کننده استفاده کنید. در همین حد که چربی قهوه از سطوح تمیز شده باشد کافی است. و به طور منظم بسکت و سوراخهای ته آن را کاملا تمیز کنید تا چربی آنها را مسدود نکند.

4- کیفیت آب

در بیشتر موارد از اهمیت دستگاه و یا قهوه صحبت می‌شود ولی از یکی از مهمترین فاکتورهای موثر در کیفیت قهوه حرفی زده نمی‌شود: آب. قهوه فیلتر شده و نرم بهترین گزینه برای درست کردن قهوه است.

درست کردن قهوه با دستگاه موکاپات یک روش بسیار ساده ولی خوشمزه و مفرح است. همچنین یکی از روشهای قابل دسترس و ارزان قیمت نیز می باشد که میتوان در خانه یا محل کار و یا حتی در مسافرت و در طبیعت از خوردن  فنجان قهوه لذت برد. با رعایت چند نکته که در این مقاله به آن پرداخته شد میتوان لذت بیشتری از فنجان قهوه خود برد.

برند قهوه مولینان همیشه با تولید قهوه‌های تازه رست و با کیفیت به دنبال ارتقاء کیفیت مشتریان خود است شما می توانید محصولات مولینان را در اینجا پیدا کنید.

دیدگاه‌ها
0 از 5

اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.